Skuteczne narzędzia do analizy danych sprzedażowych
Jak poprawić wyniki firmy i zwielokrotnić zyski, jeśli poziom osiągany przez przedsiębiorstwo nie jest zadowalający? W pierwszej kolejności reformy wymaga dział handlowy. Jak tego dokonać? Kluczowa jest rzetelna kontrola procesów, stworzenie dotychczasowego obrazu na podstawie zebranych danych, znalezienie słabych punktów oraz ich usprawnienie. Nie można tego jednak przeprowadzić bez dysponowania właściwymi narzędziami.
Profesjonalny program do analizy danych to podstawa
Nawet najlepszy fachowiec nie wykona rzetelnej kontroli bez odpowiedniego systemu, który pozwoli zebrać wszystkie istotne informacje. Program do analizy danych transakcyjnych to absolutna podstawa zarówno dla ekipy prowadzącej audyt, jak i wszystkich zatrudnionych w przedsiębiorstwie, którzy będą dokumentować swoją pracę.
Firma wymagająca reorganizacji musi zapewnić swoim zatrudnionym odpowiednie oprogramowanie, które pozwoli na dokładne raportowanie wyników. Dopiero wtedy możliwa będzie efektywna analiza danych sprzedażowych.
Jakie funkcje powinny zawierać narzędzia analizy danych sprzedażowych?
Skuteczna analiza danych sprzedażowych, która pozwoli wyciągnąć wnioski i opracować strategię naprawczą działu handlowego lub jego rozwoju, wymaga dysponowania systemem wyposażonym w pewne funkcje.
Program do analizy danych musi przede wszystkim pozwalać analitykowi na szerokie spojrzenie na cały proces handlowy oraz umiejscowienie liczb w określonych warunkach (np. specyfika branży, typ odbiorców itp.). Dlatego aplikacja powinna umożliwiać import informacji z różnych, dowolnych źródeł jak np. stacjonarne i mobilne systemy klienta, raporty z call center, wskazówki z różnych dokumentów itp.
Narzędzia analizy danych sprzedażowych powinny również działać w czasie rzeczywistym. Jest to tzw. funkcja przetwarzania informacji „w locie”, która pozwala m.in. na natychmiastowe zgłaszanie nieprawidłowości i wyświetlanie alertów pomagających w szybkiej naprawie niepożądanej sytuacji. Niezwykle istotne jest również błyskawiczne notowanie dokonanej sprzedaży.
Niezakłócona komunikacja to podstawa sprawnego zarządzania firmą i wszystkimi jej działami. Dlatego efektywna analiza danych sprzedażowych nie może odbywać się bez programu, który umożliwia korzystanie z kilku kanałów dystrybucji raportów. Profesjonalne programy do analizy danych sprzedaży powinny zatem pozwalać na zaciąganie informacji ze skrzynki e-mail, Excela czy firmowej platformy.
Funkcjonalność dobrego oprogramowania musi zapewniać możliwość:
-szybkiego odczytywania i przetwarzania danych,
-wykonywania analiz kontekstowych,
-łączenia pojedynczych informacji w całość,
-analizy wskaźników.
Analiza danych sprzedażowych z oprogramowaniem
Właściciel firmy, któremu zależy na stałym rozwijaniu swojej działalności i poprawianiu osiąganych wyników, powinien postawić na profesjonalne narzędzia analiza danych sprzedażowych. Najważniejsze funkcje pozwalające na prowadzenie rzetelnej kontroli procesów zawiera system proponowany przez np. przedsiębiorstwo MerService. Klienci mogą zamówić zarówno wersje mobilne, jak i stacjonarne.